Thursday, March 25, 2010

3 amir menulis karangan dalam kelas flash

Pada hari rabu yang bertarikh pada 23 haribulan jumaat 2010 tahun harimau dalam bulan cina ataupun kalendar cina,saya dan beberapa ekor katak sedang meneruskan perjalanan kami ke kelas en hafizi yang bersubjekkan content developmentment dimana kami semua disuruh untuk menyiapkan kerja –kerja sekolah adik adik untuk menghadapi peperiksaan UPSR dalam tahun 2011. Sementara menunggu air tebu dijual di pasar malam pada malam khamis hari rabu pukul 6 petang di parking foodcourt di belakang foodcourt terdapat anak-anak kecil kancil sedang minum air soya di tepian gtasik sambil menikmati petang yang senja damai di sebelah foodcourt yang akan membuat pasar malam yang akan dihadiri oleh sekumpulan rockers rockers malaya sedunia.Selain daripada itu, kami juga sedang bersiap sedia untuk tiba di perkarangan pintu MK1 untuk masuk ke kelas pada jam 3.00haribulan rabu.
“Oh! Sejuk sungguhnya permandangan di dalam MK1 ini ya sahabat-sahabatku.. “ tegur Binawe kepada Ramlandan.
“0...1....2.....takde ape-ape Encik!” tiba-tiba jeritlah Sukarkam seraya beliau meluru masuk ke dalam MK1 tersebut.
Maka sekumpulan pelajar masuklah mereka ke dalam kelas dengan harapan asesment yang akan berlangsung pada hari tersebut dapat dipostponedkan pada hari-hari yang lain tanpa gangguan nyamuk AEDES diiringi iklan ubat nyamuk SHIELDTOXIC.
“BEDEBUM!” bunyi sound effect semasa Toin sedang mendudukkan rohnya ke atas kerusi empuk HAK UITM KEDAH.
Aura demi aura semakin membuak-buak kehangatan di dalam MK1 tersebut dek kerana kebosanan masing-masing pelajar yang bak kata pepatah bagaikan roh di bilik jasad di badan. Sehubungan dengan perkara yang dirujuk entah bila masa mereka rujuk dan pabilamasa pula mereka berkahwin apatah lagi bertunang bercinta berkenalan dan berjumpa, dipandangi di dalam MK1 itu terwujudlah beberapa banyak bilangan komputer bukan riba milik kekal HP Invest yang bertanggungjawab memikul tanggungjawab dan amanah daripada orang-orang kenamaan di kawasan kutub tenggara untuk menolong mahasisa mahasisi menyiapkan kerja-kerja yang masih dalam progress work. Rasakan masa lambat sungguh berlalu bagaikan nisbah kelas Cuma 3 jam rasakan bagaikan seribu tahun takkan mungkin nyanyian koir Sekolah Menengah Semeling 1.
“Wei, tolong signkan attendant untuk budak-budak ni tau, “ risik Rosaka ke atas Rohikiki.
“Taknak la wei, nanti kantoi susah-susahlah kita sekalian alam, “ terang suluh Rohikiki.
Bermulalah sedutan episod majlis perborakan antara keyboard dan langsir yang terpisah jauh di bahagian lapisan ozon khatulistiwa.
“Eh! Kelas da abis la...ehehe....” sebut aku sendiri-sendiri menghabiskan taip-an bosan menghabiskan masa di dalam kelas content development arini...

3 comments:

D.G.D 5A said...

oiiii ko kata aku bedebummmm....siap ko ..hahaha amir san pun menggeletar tangannya pabila kehadiran fizi ke tempatnya

D.G.D 5A said...

spe nme2 m'nusia yg ko sbut dlm ni mir?mne ade nme bdk cls kte cm2

amir said...

eh?takde ke?ala aku gune nama yg digunakan tiada kaitan antara hidup ataupun yg dah mati...nak letak name korang,kena mintak permission dulu

Post a Comment